Odbywające się co roku w Poznaniu targi Home Decor to doskonała okazja do zaprezentowania nowości produktowych. Tegoroczna edycja, odbywająca się w dn. 25-28.02.2020, była dla nas okazją do przedstawienia naszej firmy w nowej odsłonie – po rebrandingu, z nową linią tkanin Toccare Collections by Dymitr Malcew.
Rok 2020 to dla nas czas zmian – sukcesja na stanowisku prezesa firmy, odświeżenie wizerunku, podjęcie współpracy z projektantem i architektem Dymitrem Malcewem, wprowadzenie nowych marek – to ważne wydarzenia, którymi trzeba się pochwalić! Targi Home Decor, odbywające się jednocześnie z targami Meble Polska oraz Arena Design, to największa impreza skupiająca polskich producentów wyposażenia wnętrz, dodatków, mebli i akcesoriów – były więc świetnym miejscem do zaprezentowania efektów wyżej wymienionych zmian.
Przestrzeń dla zmysłów
Już samo nasze stoisko wyraźnie komunikowało nowe podejście do pokazywania produktów i podkreślało znaczenie tkanin w aranżacji wnętrz. Głównym założeniem projektu ekspozycji, który powstał we współpracy z Dymitrem Malcewem, było stworzenie przestrzeni pozwalającej na poznanie produktów przede wszystkim za pomocą zmysłu dotyku, w miłym, przytulnym, cichym otoczeniu odseparowanym od gwaru targowej imprezy. Stoisko z zewnątrz monolityczne i monochromatyczne, w środku było przytulne, miękkie, pełne obłych form i przyjemnych kolorów. Pełna gama produktów Toccare Collections by Dymitr Malcew została zaprezentowana w strefie o nazwie Galeria Dotyku, na specjalnie zaprojektowanych ekspozytorach, które umożliwiały doświadczenie tkaniny – jej miękkości, grubości, faktury – przez dotyk. Z myślą o spotkaniach biznesowych na stoisku zostały wydzielone także Strefy VIP z półokrągłymi tapicerowanymi panelami na ścianach, które tworzyły ciekawe akcenty kolorystyczne, a zarazem pokazywały, jak szeroka i ciekawa jest nasza oferta. Ozdabiające przestrzeń oryginalne wiszące kule obite nowymi tkaninami, to nie była tylko abstrakcyjna instalacja artystyczna – po pierwsze pokazywały, jak materiały wyglądają na obłych formach mebli, po drugie były świetnym tłem do robienia zdjęć w strefie nazwanej Selfie Point.
Nowe kolekcje
Dymitr Malcew, uznany na świecie architekt i projektant od dziesięciu lat mieszkający w Singapurze, stworzył nie tylko koncepcję stoiska. Razem z naszym działem kreatywnym, którym kieruje Katarzyna Zakrzewska, projektantka wnętrz i moderatorka Design Thinking, opracował również koncepcję marki Toccare, opierającą się na założeniu, że w projektowaniu wnętrz ważne jest odbieranie przestrzeni wszystkimi zmysłami. Dom powinien być naszym azylem, w którym czujemy się bezpiecznie, komfortowo, przyjemnie, w którym znajdujemy ukojenie, relaksujemy się po ciężkim dniu pracy. Tymczasem współcześnie projektowane wnętrza są raczej chłodne i minimalistyczne, pełne twardych, gładkich powierzchni, monochromatyczne i stonowane. Ponadto cały czas otaczamy się zimnymi ekranami komputerów, tabletów, telefonów. To właśnie tkaniny sprawiają, że przestrzenie, w których przebywamy nabierają przytulności, ciepła. Odbieramy je przede wszystkim zmysłem dotyku – ich miękkość, fakturę, strukturę, grubość. To, jak czujemy, odczuwamy tkaninę, było najważniejszym wyznacznikiem przy projektowaniu i wyborze materiałów do kolekcji Toccare. Kolejnymi ważnymi elementami były kolor, odpowiednie apretury, zapewniające utrzymanie produktów w czystości oraz certyfikaty potwierdzające jakość. W koncepcji Toccare istotne również jest świadome i odpowiedzialne społecznie kreowanie oferty produktowej. W ten sposób powstały kolekcje Inspire Me, Design Me, Hug Me, Feel Me i Touch Me. Trzy ostatnie otrzymały certyfikaty bezpieczny dla niemowląt, bezpieczny dla dziecka, przyjazny dla człowieka, nadawane przez Instytut Włókiennictwa w Łodzi – Zakład Certyfikacji TextileCERT. Certyfikaty poświadczają, że tkaniny te spełniają restrykcyjne normy stosowane przy produkcji wyrobów dla niemowląt i dzieci, są więc absolutnie bezpieczne.
Część tkanin Toccare została wykorzystana przy tworzeniu stoiska, pozostałe można było obejrzeć na ekspozytorach. Wśród nich uwagę przyciąga zwłaszcza innowacyjny dwustronny nubuk Hug Me. Kolejny produkt, któremu warto przyjrzeć się z bliska, to tkanina Tasos – matowy welur z podkładem wykonany z przetworzonych butelek PET. Poza tym, że jest atrakcyjny wizualnie, zwraca uwagę na tak ważny dziś temat odpowiedzialnego projektowania – w trosce o środowisko, zasoby naturalne i przyszłość naszej planety.